GÈNERE DE TERROR



   







Psicosis

Per fer el treball CINEMA – 3r d'ESO - Sobre la pel.lícula PSICOSIS

1.- Completa la fitxa tècnica de la pel.lícula
Títol original:
Direcció:
Guió:
Fotografia:
Música:
Interpretació (actors):
2.- Redacta AMB LES TEVES PARAULES una sinopsi (té com a objectiu informar, és un escrit que resumeix l’argument d’una obra destacant-ne els aspectes més rellevants).
3.- Comenta alguna escena on s’hi reflexi el tema del suspens.
4.- Hi ha dues escenes a la pel.lícula que no s’obliden fàcilment i que són un punt de referencia per explicar la innovació de Hitchcock en el tractament de les imatges. Les dues transmeten inquietud i provoquen angoixa. Quines són?
5.- En quin moments del relat es produeix “suspensió”? Comenta detingudament una de les escenes elegides indicant les estratègies que s'utilitzen per provocar aquest retard del que desitgem que arribi.

6.- Amb quin personatge t'identifiques? Per quins motius creus que es produeixen aquestes identificacions?

7.- La posada en escena. En el cinema és usual construir una escena a partir de diverses posicions de la càmera (els plans) que ens mostren diferents punts de vista del que succeeix o bé de la intervenció d'un personatge. Indica els diversos punts de vista que componen l'escena de l'asessinat a la dutxa i del detectiu a les escales de la casa de Norman.

8.- En la conversa que mantenen Marion i Norman a l'oficina del motel, es produeixen uns comentaris que en certa mesura indiquen la posterior evolució dels fets.
Hi ha alguna relació entre la inquietud que tradueix el rostre de Marion i els objectes escenogràfics destacats per la càmera en la composició dels plans?
(Recorda que les partets estan plenes d'ocells dissecats i de quadres que escenifiquen alguna acció)



9.- Després de la detenció de Norman tot sembla tornar al seu ordre, i les explicacions del psiquiatre ens aclareixen els motius del transtorn psíquic de Norman, però les imatges finals no deixen entendre una sol.lució tan clara.... Interpreta el final de la pel.lícula i argumenta la impressió que t'ha causat.


NOSFERATU, el vampir... 

Perdut en un bosc espès, il.luminat per una petita tallada de lluna, un viatger es dirigeix cap al castell dels Carpats tot cercant allò desconegut. "Passat el pont, els fantasmes aniran a trobar-lo" Un gran projector persegueix les criatures sobrenaturals amb un raig de llum. És l'any 1922 i acaba d'aparèixer Nosferatu, el vampir. La seva ombra allargassada espera una víctima. En una Alemanya arruïnada per la Primera Guerra Mundial, els directors, inspirats en quadres expressionistes dónen a la llum un paper dramàtic i poètic.

http://enjoyyourbreak.files.wordpress.com/2011/11/munch-ashes-1894.jpg https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhwojZJ5fWIhnedFt6FoiBYak6_1lP5lECOL2Yr35oWBIsoFXw_33oBENrYAx0M-8X8np36fRcpMZj2NnfXxz6y5RvS3Cx97h97V3fGtqavS04kyUsqj4vFsr3vudfWTL0b2xF51974Q5A/s1600/Munch;+Evening+on+Karl+Johann+Street.jpg 

Cal que la imatge (fotografia) sigui magnífica. A Berlín els decorats es contrueixen dins d'estudis gegantins, equipats amb focus i claraboies. L'encarregat de les ombres i la il.luminació s'anomena
director de fotografia.

Extret del llibre "Un món màgic:el cinema" ed. CRUÏLLA